Gestructureerde kartrekker met daadkracht
Arnhem, fulltime (36 uur)
Functieprofiel
De Manager Klantgestuurd Onderhoud (KGO) is verantwoordelijk voor de aansturing van het team KGO en de samenwerking met de ketenpartners. De afdeling KGO richt zich op de processen met betrekking tot dagelijkse reparaties en individuele pandaanpassingen van woningen. Hierbij worden jaarlijks ongeveer 25.000 reparatieverzoeken en 1.800 mutaties afgehandeld. Samen met ketenpartners intern en extern, worden de werkzaamheden efficiënt en effectief uitgevoerd. Als Manager KGO geef je het team op gestructureerde en consistente wijze leiding en biedt hen duidelijke kaders en structuur. Ook bied je ruimte voor ontwikkeling van het individu alsmede de ketenpartners. Om het vastgoedmanagement uit te voeren is Vivare bezig met de implementatie van Resultaatgericht Samenwerken (RGS). De samenwerking met in- en externe ketenpartners is de basis voor het succes van Vivare. De Manager KGO is onderdeel van het managementteam (MT) van de directie Vastgoedregie.
Verantwoordelijkheden
- Leidinggeven aan het team KGO, bestaande uit 30 medewerkers
- Sturen op, en verantwoordelijk voor, de resultaten en doelen van het team KGO
- Geven van heldere kaders en de juiste richting, passend binnen de visie en koers van Vivare
- Deelnemen aan het MT van directie Vastgoedregie
- Stimuleren van de ontwikkeling, creativiteit en zelfregie van medewerkers
- Stimuleren van verbinding en samenwerking met andere afdelingen
- Verder implementeren en door ontwikkelen van het RGS
- Bewaken van gemaakte afspraken met ketenpartners
- Toezien op een effectieve en juiste inzet van de eigen onderhoudsdienst
- Overzicht behouden en ontwikkelingen tijdig signaleren
- Bewaken van het administratieve proces, afwijkingen tijdig signaleren en oplossen
- Inrichten, uitvoeren en verbeteren van werkprocessen, zodanig dat ze passen bij de strategie van Vivare
- Onderhouden van contacten met in- en externe relaties met als doel het behalen van de doelstellingen
De functie van Manager KGO is uitstekend geschikt voor een leidinggevende die ervaring heeft met ketensamenwerking en verandertrajecten. Je vindt het uitdagend om een afdeling te helpen transformeren naar resultaatgericht samenwerken. Je werkt integraal samen met interne afdelingen en zoekt van nature de samenwerking op met externe partijen. Vanuit je excellente communicatieve vaardigheden schakel je eenvoudig en ben je een gedegen gesprekspartner op elk niveau. Jouw gestructureerde aanpak zorgt voor overzicht in processen. Je stuurt de medewerkers duidelijk en eenduidig aan.
Wij vragen
- Minimaal HBO werk- en denkniveau
- Aantoonbare management ervaring op tactisch niveau
- Kennis en ervaring met ketensamenwerking
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk
- Type: daadkrachtig, enthousiast, bedreven, gestructureerd, organisator en sensitief
Wij bieden
Als Manager KGO maak je deel uit van een vooruitstrevende woningcorporatie. Een omgeving en markt die continue in beweging is en waar men zoekt naar de juiste maatwerkoplossingen. Samenwerken in een open cultuur en flexibel werkconcept. Een organisatie waar een goede balans is tussen zakelijkheid en een sterk maatschappelijke rol.
Afhankelijk van kennis en ervaring en uitgaand van een fulltime dienstverband van 36 uur per week: minimaal € 4.138,- en maximaal € 5.747,- bruto per maand (Schaal L – CAO Woondiensten). Dit is exclusief prestatiebeloning en vakantietoeslag o.b.v. 36 uur per week. Een lease auto behoort tot de mogelijkheden.
Vivare is een moderne werkgever met oog voor haar medewerkers. Verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie en er is volop ruimte voor ideeën en initiatieven. Persoonlijke ontwikkeling wordt volop gestimuleerd. Zo biedt Vivare haar medewerkers ruimschoots de mogelijkheid tot het volgen van opleidingen en cursussen. Vivare kent een 36-urige werkweek en vindt het belangrijk dat medewerkers een goede werk-privé balans kunnen vinden. Hiertoe hanteert Vivare flexibele werktijden en hebben medewerkers de mogelijkheid om 4×9 uur per week te werken.
Bedrijfsomschrijving
Vivare is een solide en ondernemende woningcorporatie met hart voor haar huurders in de regio Arnhem. Zij biedt 55.000 mensen een passend en betaalbaar (t)huis. Nu en in de toekomst.
Het motto van Vivare is ‘aanpakken en waarmaken’. De medewerkers werken aan een leefomgeving waar het prettig wonen is. Zij kiezen voor een aanpak die past bij de situatie, of het nu om de huurder of een groot herstructureringsproject gaat. Vivare werkt vol energie samen met partners die dezelfde drijfveren hebben.
Vivare is op allerlei manieren aanwezig in de wijken en staat dicht bij de mensen. Samen met bewoners en maatschappelijke partners zoekt Vivare naar de best passende oplossing. Vivare ondersteunt, brengt partijen bij elkaar, regelt huisvesting en zet menskracht en middelen in. Zo is Vivare voortdurend bezig met het (samen)leven van mensen in wijken en buurten.
De directie Vastgoedregie van Vivare, bestaat uit drie teams: Complexgestuurd Onderhoud en Ontwikkeling, Klantgestuurd Onderhoud en Gebiedsmanagement.
De komende jaren rolt de directie Vastgoedregie haar visie op regie en ketensamenwerking uit en zal zij werkzaamheden met betrekking tot onderhoud en ontwikkeling uitbesteden op basis van contracten (RGS en DBM) en vanuit de TCO gedachte. Hiertoe zal zij intensieve en duurzame samenwerkingsrelaties aangaan met keten- en servicepartners, met als doel om innovatiever en efficiënter te werken én maximaal resultaat te behalen voor zowel Vivare als haar klanten.
Vivare in enkele kengetallen:
▪ 55.000 huurders
▪ Bijna 25.000 verhuureenheden, waarvan 23.229 woningen
▪ 240 medewerkers
▪ Actief in 6 gemeenten: Arnhem, Duiven, Overbetuwe, Renkum, Rheden en Westervoort
www.vivare.nl
Geïnteresseerd?
Siebert & Wassink is door Vivare gevraagd te ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes in strategie en organisatieontwikkeling en verzorgt de werving- en selectieprocedure voor de Manager KGO.
Reageren op deze functie kan uiterlijk tot 16 september 2018. De eerste gesprekken worden gevoerd door Yorick Cooiman en Joris Wassink bij Siebert & Wassink, in week 38. Het eerste vervolggesprek met Vivare is gepland op donderdag 27 september 2018. Het tweede vervolggesprek met Vivare staat gepland op donderdag 4 oktober 2018.
Een assessment maakt deel uit van de procedure.
Wij streven ernaar om de procedure voor 1 november 2018 af te ronden.
Neem voor meer informatie contact op met Yorick Cooiman van Siebert & Wassink. Of solliciteer via de sollicitatiebutton.
t: 053 – 480 35 50
w: www.siebertwassink.nl