Woonbedrijf ieder1

Woonbedrijf ieder1 zorgt voor betaalbare en goede woningen voor mensen met een lager inkomen in de regio Deventer en Zutphen. Gemak voor de klant staat daarbij voorop. Met 14.500 woningen biedt Woonbedrijf ieder1 een thuis aan meer dan 40.000 bewoners. Dat maakt ons tot de grootste woningcorporatie in de regio Stedendriehoek. Met ruim 200 medewerkers zet Woonbedrijf ieder1 zich dagelijks in om ervoor te zorgen dat de huurders prettig wonen.

 

Klantconsulent m/v (32-36 uur per week)

 

Wegens interne doorgroei van een collega zijn wij op zoek naar een ervaren klantconsulent die actief invulling geeft aan het realiseren van de dienstverlening aan bestaande (individuele) klanten in het kader van het sociaal beheer en leefbaarheid, zoals overlast, incasso, ontruiming, bijzondere bemiddeling, urgentiegesprekken en ‘multiproblem’ situaties.

 

In deze functie vertegenwoordig je Woonbedrijf ieder1 richting bewoners en andere stakeholders op het vlak van sociaal beheer en leefbaarheid. Dit vraagt dat je een proactieve en klantgerichte houding hebt, over goede communicatieve vaardigheden beschikt, klanten kunt adviseren en begeleiden en maatwerk kunt leveren. Dit doe je op een flexibele wijze.

 

Daarnaast heb je een signalerende rol ten aanzien van ontwikkelingen in de wijk. In de breedte vindt afstemming en samenwerking plaats met collega’s o.a.  huismeesters, wijkconsulenten, verhuurmedewerkers en externe partijen zoals gemeente en maatschappelijke organisaties etc.

 

Jij hebt

  • (MBO+/) HBO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld opleidingsrichting sociaal juridische dienstverlening of gelijkwaardig
  • enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie
  • brede kennis en ervaring in dienstverlening aan klanten met meervoudige en complexe vraagstukken op het gebied van woonoverlast, huurachterstanden en multiproblem-huishoudens
  • inzicht en kennis van de primaire processen op het gebied van sociaal beheer en daarbij geldende procedures, regelingen en kaders
  • up to date kennis van huurrecht, kaders omtrent overlast en overlegwet
  • kennis en vaardigheid met betrekking tot begroten, rapportages en beheer
  • inzicht in de maatschappelijke ontwikkelingen ten aanzien van het vakgebied

 

Jij bent

  • klantgericht en weet je communicatiestijl aan te passen aan de situatie en beschikt over een uitstekend inlevingsvermogen
  • iemand die stevig is in je schoenen staat, je handelt proactief, doelgericht en bent stressbestendig, kan tegen een stootje en je woont bij voorkeur niet in Zutphen
  • vaardig in het effectief schakelen tussen verschillende belangen en belanghebbenden zoals de huurder, GGZ, verslavingszorg, gemeente en maatschappelijk werk
  • bedreven in het opbouwen van relaties en netwerken, bij het realiseren van je doelen

 

Wij bieden

Uitstekende arbeidsvoorwaarden, veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte voor ontwikkeling. Je standplaats wordt Zutphen maar je bent uiteraard ook inzetbaar in werkgebied Deventer. Een goed georganiseerde bedrijf met betrokken collega’s en een open cultuur. Deze functie is ingedeeld in schaal H conform CAO Woondiensten, waarbij het salaris uiteindelijk afhankelijk is van de opleiding, leeftijd en ervaring. Het gaat om een vaste formatieplaats, waarbij wij in eerste instantie een jaarcontract aanbieden. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

 

Solliciteren

Wij nodigen je van harte uit om te solliciteren. Stuur je motivatiebrief en cv voor 5 april 2018 naar PenO@ieder1.nl De sollicitatiegesprekken zijn gepland op 11 april 2018. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Liesbeth Borger, Teamleider op telefoonnummer 088-1110309.

 

Wij verwelkomen je graag als onze nieuwe collega!

 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen wij niet op prijs.